دستگاه سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

دستگاه: سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی زمزمه های زیاد کردن قیمت بنزین را باید جدی گرفت؟

    زیاد کردن مصرف بنزین در ماه نهایی تابستان با توجه به اوج رفتن تعداد مسافرت ها امری قابل آینده نگری بود. با این حال، زیاد کردن ۸ درصدی میزان مصرف نسبت به مدت مش

    زمزمه های زیاد کردن قیمت بنزین را باید جدی گرفت؟

    زمزمه های زیاد کردن قیمت بنزین را باید جدی گرفت؟

    عبارات مهم : بنزین

    زیاد کردن مصرف بنزین در ماه نهایی تابستان با توجه به اوج رفتن تعداد مسافرت ها امری قابل آینده نگری بود. با این حال، زیاد کردن ۸ درصدی میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته، امری است که موجب نگرانی شده است است.

    زمزمه های زیاد کردن قیمت بنزین را باید جدی گرفت؟

    روند زیاد کردن مصرف بنزین با شروع سال تازه و مسافرت های تعطیلات نوروز شروع شد. در آن وقت مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی راجع به آمار مصرف بنزین در روزهای تعطیلات نوروز گفته بود: در مرحله اول تعطیلات و سفرها از ۲۵ اسفند تا اول فروردین، میزان مصرف بنزین به ۹۳ و نیم میلیون لیتر رسید و در فاز دوم یعنی از اول تا ۱۳ فروردین به ۸۵٫۷ میلیون لیتر رسید.

    منصور ریاحی با خوشبینی و با اشاره به رشد اقتصادی بیش از ۸ درصدی در کشور تصریح کرده بود: زیاد کردن مصرف بنزین نشان می دهد که تناوب اقتصادی روان تر شده است و در نتیجه کشور به سوخت بیشتری نیاز دارد.

    زیاد کردن مصرف بنزین در ماه نهایی تابستان با توجه به اوج رفتن تعداد مسافرت ها امری قابل آینده نگری بود. با این حال، زیاد کردن ۸ درصدی میزان مصرف نسبت به مدت مش

    با این حال، اوضاع به همین منوال نماند و عدم توقف روند صعودی مصرف بنزین بعد از ماه رمضان و زیاد کردن پبش بینی نشده آن، موضع پیشین مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را در آخر تیرماه عوض کردن داد تا وی با اشاره به روند صعودی مصرف، عوض کردن قیمت یا احیای نظام سهمیه بندی را مهم ارزیابی کند.

    بر اساس آمار ارائه شده است از سوی ریاحی، روند مصرف بنزین از ابتدای سال ۹۶ همواره صعودی بوده هست. به گفته وی، میزان مصرف بنزین در فروردین ۹۶ در مقایسه با فروردین پارسال هشت درصد رشد داشته هست، این آمار در اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل نیز ۸٫۶ درصد زیاد کردن داشته هست. در خردادماه و تیرماه نیز مصرف بنزین به ترتیب ۴٫۷ درصد و ۱۲٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه ماهانه در سال گذشته زیاد کردن یافته است.

    در همین حال، معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اخیرا راجع به آخرین میزان مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: میزان مصرف بنزین از ابتدای شهریورماه بیش از ۸۶ میلیون لیتر بوده هست. در واقع میزان مصرف بنزین که در تیرماه با ۸۵ میلیون لیتر به اوج خود رسیده بود، باز هم رو به زیاد کردن رفت.

    زمزمه های زیاد کردن قیمت بنزین را باید جدی گرفت؟

    شاهرخ خسروانی راجع به میزان مصرف بنزین از ابتدای سال ۹۶ تاکنون گفت: میانگین میزان مصرف بنزین از ابتدای سال ۸۱ میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته هست. از سوی دیگر میانگین میزان مصرف بنزین در شهریور سال ۹۶ نسبت به شهریور سال ۹۵ نیز ۸ درصد رشد داشته است.

    مسئولین وزارت نفت، زیاد کردن تعداد خودروها و موتورسیکلت ها را مهمترین عامل رشد تقاضای بنزین نسبت به سال های قبل عنوان کرده اند. وزیر نفت اخیرا با اشاره به اضافه شدن یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه ماشین و حدود ۷۰۰ هزار دستگاه موتوسیکلت در سال ۹۵ و اسقاط نشدن وسائل نقلیه مستهلک، زیاد کردن میزان مصرف را غیرعادی ندانسته است.

    زیاد کردن مصرف بنزین در ماه نهایی تابستان با توجه به اوج رفتن تعداد مسافرت ها امری قابل آینده نگری بود. با این حال، زیاد کردن ۸ درصدی میزان مصرف نسبت به مدت مش

    بیژن زنگنه با رد انتقاد بعضی رسانه ها راجع به اشتباه وزارت نفت مبنی بر تاثیر پذیری رشد مصرف بنزین از از بین بردن نظام سهمیه بندی سوخت اظهار کرد: اگر کارت هم بود، باز خودروها به میزان درخواستی بنزین مصرف می‎کردند و آن موقع هم مانعی جهت مصرف نداشتند.

    وی با بیان اینکه ثابت ماندن قیمت بنزین در دو سال اخیر علامت بدی هست، گفت: درست است که مردم انتظار دارند قیمت‎ها زیاد کردن نیابد و زیاد کردن قیمت هم ممکن است آثار تورمی داشته باشد، ولی به هر حال ثابت ماندن قیمت هم مشکلاتی ایجاد می‎کند.

    زمزمه های زیاد کردن قیمت بنزین را باید جدی گرفت؟

    زنگنه با منتفی دانستن سهمیه بندی سوخت، هرگونه زیاد کردن قیمت را منوط به نظر دولت دانسته هست. ولی در حالی که پیش از این محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، به صراحت زیاد کردن قیمت بنزین را رد کرده هست؛ بعضی رسانه های حامی دولت با تاکید بر ضرورت واقعی شدن بهای بنزین، بطور مداوم در حال تبلیغ جهت گرانی بنزین هستند.

    این در حالی است که بیژن حاج محمد رضا رییس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت کشور، با رد ارزان بودن بنزین در ایران، تاثیر هرگونه زیاد کردن قیمت را تنها در دامن زدن به زیاد کردن تورم ارزیابی کرده است.

    البته طرفداران زیاد کردن قیمت سوخت و دیگر کالاهای اساسی هم اکنون کم تعداد نیستند و با ارائه تحلیل های مختلف، در حال جا انداختن بحث ضرورت زیاد کردن قیمت ها در افکار عمومی هستند. این در حالی است که «جهان اقتصاد» پیش از این نیز در گزارش های دیگری بر ضرورت برنامه ریزی دولت جهت اتخاذ کارها مورد نیاز در زمینه کم کردن مصرف تاکید کرده است.

    فرهنگ سازی جهت اصلاح الگوی مصرف، اصلاح زیرساخت های سیستم حمل و نقل عمومی، زیاد کردن کیفیت خودروهای تولید داخل، تسهیل شرایط جایگزینی خودروهای فرسوده، تشویق مردم به استفاده از سی ان جی با زیاد کردن تعداد جایگاه ها و برطرف ساختن نگرانی ها راجع به استفاده از آن و … از جمله مواردی است که دولت و وزارت نفت جهت پایین آوردن میزان مصرف بنزین باید به پیگیری آن ها اهتمام بورزند.

    در کنار این ها، تثبیت ظرفیت کامل تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس مهمترین ماموریت وزارت نفت جهت تولید بنزین با کیفیت داخلی و بی نیازی کشور از واردات آن هست. فاز نخست این پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی و تولید ۱۲ میلیون لیتر بنزین در حالی در اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسید که به گفته مدیرعامل این مجتمع، تولید بنزین فاز اول این پالایشگاه هم اکنون بالغ بر ۶ میلیون لیتر در روز است.

    در صورت افتتاح هر سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس، روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و ۵ در این مجتمع تولید خواهد شد، امری که در صورت تحقق و اتخاذ آینده نگری های لازم، می تواند کشور عزیزمان ایران را به صادر کننده بنزین بدل کند.

    تاکید بر واقعی سازی قیمت بنزین بدون رجوع به سرانه درآمد کشور موضوعی است که جای انتقاد بسیار دارد. وزارت نفت و دولت در زمینه کنترل مصرف بنزین وظایفی بر عهده دارند که بنابر آنچه مشاهده می شود تاکنون در تحقق آنها موفق نبوده اند. بر این اساس، طرح بحث زیاد کردن بهای بنزین بدون در نظر گرفتن عواقب آن مانند رشد تورم و انداختن بار ناتوانی وزارت نفت بر دوش مردم امری است که هرگز توجیه پذیر نیست.

    اخباراقتصادی – دنیا اقتصادی

    واژه های کلیدی: بنزین | میلیون | اقتصادی | فروردین | اول فروردین | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار