دستگاه سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

دستگاه: سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری ابرقهرمانی از جنس ناجور

    دنیای سینمایی مارول سینما و بلکه بسیاری از بازارهای دیگر (براي مثال بازار اکشن فیگور یا همان اسباب بازی ها و…) را به تسخیر خود در آورده و مارکتینگ استودیوی دی

    ابرقهرمانی از جنس ناجور

    ابرقهرمانی از جنس ناجور

    عبارات مهم : کاراکتر

    دنیای سینمایی مارول سینما و بلکه بسیاری از بازارهای دیگر (براي مثال بازار اکشن فیگور یا همان اسباب بازی ها و…) را به تسخیر خود در آورده و مارکتینگ استودیوی دیزنی در کنار مارول بسیار خوب جواب داده هست. در این بین دو بخش بزرگ انتشارات مارول (ناشر کمیک ابرقهرمانانی چون اسپایدرمن و هالک و آیرون من و…) یعنی «مردان ایکس» و« چهار شگفت انگیز» همچنان در دست استودیوی فاکس قرن بیستم باقی مانده است.

    زمزمه هایی مبنی بر اقدام این دو استودیو به گوش می خورد و خبر داده اند که دیزنی قصد خرید فاکس را دارد که البته در بروزترین این خبرها مشخص شد کمپانی مخابرات دیگری یعنی کامکست COMCAST قصد دارد با رقم بالاتری فاکس را بخرد. خبری که شاید رویای ادغام دنیای ایکس من و انتقام جویان را که تازه کمی رنگ گرفته بود، دوباره به خاک بکشاند و هنوز هیچ چیزی مشخص نیست که چه خواهد شد.

    در هر حال تا اطلاع ثانوی لایسنس(حق مجوز) ساخت فیلم بر اساس دنیای ایکس من و چهار شگفت انگیز همچنان در دست استودیوی فاکس قرن بیستم است و این استودیو از گروه اول یعنی ایکس من در این سال ها به خوبی بهره برداری کرده هست؛ به گونه اي که جدا از ساخت فیلم های متعدد با نام ایکس من، دو سری مجزای ولورین و ددپول را هم از دل این داستان ها بیرون کشیده که هر دو با اقبال خوبی هم از منتقدان و هم در گیشه مواجه شده است اند.

    (در موردچهار شگفت انگیز که موج سوار نقره ای هم جزو آن کمیک ها قرار می گیرد، متاسفانه فاکس چندان خوب عمل نکرده و بعد از ساخت یک دوگانه و ریبوت این ابرقهرمانان، همچنان نتوانسته فیلمی درخور توجه از این کاراکترها بسازد). فاکس قرن بیستم قصد دارد تا فیلم های مستقل دیگری هم از اشخاص موجود در دنیای ایکس من بسازد و پروژه «گامبیت» را در این زمینه معرفی کرده و فیلم New Mutants را به عنوان نخستین فیلم ابرقهرمانی با ژانر ترسناک نیز در نوبت اکران دارد.

    هوشمندی فاکس از بهره وری دنیای بزرگ مردان ایکس در سری ددپول چندان به چشم نمی خورد و این رایان رینولدز بود که توانست با هزار مکافات مدیران فاکس را راضی به ساخت فیلمی مجزا از این کاراکتر کند. عرضه یک بازی کامپیوتری موفق از این شخصیت و ویدیوی آزمایشی و کوتاه معرفی کاراکتر ددپول به طرفداران در یوتوب که با فیدبک بسیار خوبی همراه بود، باعث شد تا فاکس به ساخت قسمت اول چراغ سبز نشان دهد و بودجه محدودی هم جهت آن در نظر بگیرد. بودجه ۵۸ میلیون دلاری فیلم اول در برابر فروش نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلاری آن، باعث شد که دست اندرکاران فاکس دستور کار فیلم دوم را به سرعت در برنامه قرار دهند وبا دو برابر کردن بودجه آن هم موافقت کنند.

    ابرقهرمانی از جنس ناجور

    داستان فیلم دوم ددپول چند ماه بعد از قسمت اول شروع می شود؛ زمانی که وید ویلسون (یا همان ددپول با بازی رایان رینولدز) خوش و خرم در کنار همسر خود ونسا (با بازی مورنا باکارین) زندگی می کند و ناگهان عده ای گانگستر به منزل اش حمله کرده و همسر او را می کشند. ددپول که خودش را نیز مسبب فوت عشقش، ونسا، می داند، افسرده می شود و تصمیم به خودکشی می گیرد.

    اما از آنجایی که نامیرایی یکی از قدرت های اوست،پیش دوستانش در آکادمی جهش یافتگان (ایکس من) می رود و از آن ها کمک می خواهد. آن ها به ددپول پیشنهاد می دهند که به تیم ارزش ملحق شود و جزوی از تیم رسمی ایکس من باشد و ددپول هم در وهله اول مقاومت می کند و بعد تصمیم می گیرد که به عنوان کارآموز به آن ها ملحق شود. ولی اوضاع همینجوری پیش نمی رود و ددپول در نهایت تصمیم به ساخت گروهی به سرکردگی و قوانین مخصوص به خود یعنی ایکس فورس X FORCE می گیرد.

    دنباله ها نسبت به نسخه های اول کار ضعیف تری از آب در می آیند و این مساله در مورد ددپول نيز کمی تا قسمتی صدق می کند. این ضعف را نمی توان در همه بخش ها به ددپول ۲ تعمیم داد؛ آیا که از بعضی منظرها ددپول ۲ بهتر از نسخه اول عمل می کند ولی شلوغی بیش از حد فیلم نسبت به نسخه اول، باعث به وجودآمدن مشکلاتی در فیلمنامه شده است که البته با دیالوگ هایی چون: «خاک بر سر فیلمنامه نویس این فیلم!» که از زبان ددپول بیان می شود، می توان آن ها را هضم کرد!

    کارگردان فیلم عوض شده است و دستیار کارگردان جان ویک و سازنده فیلم بلوند اتمی حالا روی صندلی کارگردان قرار گرفته است؛فردی که مهارت خاصی در خلق صحنه های اکشن دارد و خوشبختانه استفاده از تکنولوژي های کامپیوتری را در اولویت آخر خود قرار می دهد. به همین باعث سکانس های اکشن ددپول۲ نسبت به فیلم قبلی بسیار بهتر از آب در آمده و تعدد شخصیت ها در آن نیز باعث شده است که ریتم این اکشن کمتر از پا بیفتد.رایان رینولدز برچسب جدانشدنی از ددپول است و آن طور که شنیده می شود، نقش بسزایی در دیالوگ های این شخصیت دارد.

    مزه پرانی ها و شکستن های بعد چهارم او (صحبت مستقیم با بیننده فیلم) در این فیلم بسیار بامزه از آب در آمده و از همان ثانیه شروع فیلم که با «گور بابای ولورین» کلام را شروع می کند تا صحنه بعد از تیتراژ که مخاطب را از خنده روده بر می کند، کار خودش را درست انجام می دهد. شوخی های رینولدز در این قسمت از فیلم پارا فراتر گذاشته و با رقیب خود یعنی DC هم شوخی می کند

    (جایی در فیلم به شخصیت منفی قصه تیکه می پراند که تو خیلی تاریکی! مطمئنی از دنیای سینمایی DC نیستی؟) شوخی های ددپول جهت طرفداران و دنبال کنندگان فیلم ها و سریال ها بسیار خنده آمیز است و این وسط شوخی های عمومی تری هم دارد که مخاطبان ناآگاه را گیج نکند (خود تیتراژ آغازین فیلم که هجویه فیلم های جیمزباند است به تنهایی بیش از یک دقیقه تماشاگر را می خنداند).

    شخصیت های اضافه شده است به فیلم زیاد هستند و در بین آن ها دومینو و کیبل (با بازی جاش برولین) زیاد از دیگران به چشم می آیند (و البته یک شخصیت دیگری که به عنوان سورپرایز در فیلم در نظرگرفته شده است و جهت اسپویل نشدن فیلم از آوردن اسم آن معذورم) جاش برولین که در دنیا سینمایی مارول و دیزنی توانسته ضدقهرمانی بی نظیر همچون ثانوس را خلق کند، در این فیلم نقش راحت تری دارد که آدم را یاد آرنولد سری ترمیناتور می اندازد (ایده اولیه ساخت شخصیت کیبل هم قهرمانانی چون رمبو و ترمیناتور بود).

    به شخصه امید چندانی به فیلم ددپول ۲ نداشتم و تصور می کردم که این فیلم هم مانند سایر آثار هالیوود با ساخت دنباله فيلم و سودجویی تهیه کنندگانش به قهقرا می رود. گرچه ددپول ۲ تاحدی بازیچه این ماجراها شده است و زیاد از پیش به فیلم های ابرقهرمانی روتین این روزها شبیه شده است ولی همچنان خون و اصالت کثیف و بامزه کاراکتر خود را حفظ کرده و امیدوارم که همین مسیر را بپیماید و زیاد از این به لغزش در نیاید.

    روزنامه قانون

    واژه های کلیدی: کاراکتر | تصمیم به خودکشی | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار