دستگاه سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

دستگاه: سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری یک کمدی باعشق با چاشنی جواد یساری

    محمد مهدی حیدریان، مدیر شرکت سینمایی و ابراهیم داروغه‌زاده مدیرهای درستی هستند؛ آنها به طور کامل پشت فیلمی که به آن مجوز داده‌اند، می‌ایستند

    یک کمدی باعشق با چاشنی جواد یساری

    یک کمدی باعشق با چاشنی جواد یساری

    عبارات مهم : سینما

    محمد مهدی حیدریان، مدیر شرکت سینمایی و ابراهیم داروغه زاده مدیرهای درستی هستند؛ آنها به طور کامل پشت فیلمی که به آن مجوز داده اند، می ایستند

    این روزها فیلم سینمایی «دشمن زن» (۱۳۹۶) به نویسندگی امیرحسین نجف پور، کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی محمدحسین فرح بخش و عبدالله علیخانی روی پرده سینماها رفته هست. این فیلم در ژانر کمدی رمانتیک موزیکال ساخته شده است است و جواد یساری هم جهت نخستین بار بعد از ۴۰ سال در این فیلم می خواند. به همین مناسبت پای حرف های کریم امینی نشسته ایم.

    از شرایط اکران این روزهای فیلم «دشمن زن» راضی هستید؟
    فیلم ما به بد شرایطی خورد. «دشمن زن» در وقت اجرای جام جهانی اکران شد. اوضاع بد اقتصادی مردم هم در جریان است و یک شلوغی هایی هم رخ داد. به هر حال این بحران ها در همین چند ماه گذشته اتفاق افتاده است که تاثیراتش مشمول بر حال فیلم من هم می شود. با تمام این شرایط مردم خیلی خوب از فیلم استقبال کردند. اغلب آنها راضی هم بودند.

    یک کمدی باعشق با چاشنی جواد یساری

    شیوه پخش فیلم های امسال خیلی بی نظم بود. مدام هم فیلم های مختلفی از راه می رسند و روی پرده سینماها می روند؛ از طرف دیگر هم بسیاری از فیلم های اکران دور اول و دور دوم نوروز همچنان سینماها را اشغال کرده اند. یک فیلم جهت دیده شدن از سوی مردم نیاز به سالن های مناسب و تبلیغات کافی دارد. این موضوعاتی که عرض کردم کار را جهت شما سخت نکرده است؟
    به نظرم اکران ها بر اساس حساب و کتاب و قانون نیست. ما راضی نیستیم. دو هفته نمی شود که فیلم «دشمن زن» روی پرده سینماها رفته است و یکباره فیلم های جدیدی هم از راه رسیده اند. شما تا می آیید به خودتان بیایید یکباره فیلم های دیگری هم به اکران می خورند. در گذشته قوانین بهتری داشتیم. حداقل می دانستید که فیلم شما دقیقا تا چه زمانی روی پرده سینماها خواهد بود. مسئله مهم این که یکسری از فیلم های عید نوروز بیش از سه ماه است که روی پرده سینماها هستند. این قضیه به فیلم های دیگر ضرر زده هست. این فیلم ها قرار بود که نهایتا یک ماه و نیم یا دو ماه روی پرده سینماها باشند ولی زیاد از سه ماه است که روی پرده سینماها هستند. الان هم یکسری از فیلم ها به زور اکران شده است اند؛ خیلی از فیلم ها هم پشت ترافیک اکران گیر کرده اند! متاسفانه با این وضعیتی که عرض کردم خیلی از فیلم ها می سوزند! این پرسشها را بگذارید در کنار این که بعضی از فیلم ها رانت های گسترده و شرایط خاص هم دارند بنابراین وقت اکران بیشتری گیرشان می آید. فیلم «دشمن زن» که فیلم ما است چون از بخش شخصی می آید کاملا در حقش اجحاف می شود. با این حال خدا را شکر می کنم که مردم از فیلم ما استقبال کردند. همین که مردم فیلم را می بینند خیلی خوب است.

    گویا فیلم «دشمن زن» تیزر تلویزیونی هم ندارد. درست است؟
    نه دیگر! اصلا تیزری نداریم. تلویزیون سلیقه ای عمل می کند. آنها تیزرهای ما را پخش نمی کنند. واقعا نمی دانم چه بگویم. آدم نمی داند که این تلویزیون در خدمت مردم است یا نه؟! آنها باید از فیلم ها و مردم حمایت کنند. شبکه های ماهواره ای قبلا فیلم ها را تبلیغ می کردند؛ بعد یکسری آمدند و اعتراض کردند که آیا این شبکه ها فیلم ها را تبلیغ می کنند؟! حالا که قرار است صدا و سیما فیلم ها را حمایت کند من مانده ام که آیا تیزرها را پخش نمی کند؟! هیچی و هیچی! فیلم «دشمن زن» و بعضی فیلم های دیگر واقعا مظلوم واقع شده است اند. آنها با فیلم «دشمن زن» مانند یک بیگانه واکنش‌ها می کنند.

    یک اتفاق خیلی مثبت و جالب هم جهت فیلم «دشمن زن» افتاده هست. آقای جواد یساری بعد از سال ها انتظار بالاخره مجوز گرفته و در فیلم شما خوانده هست. چطور این اتفاق افتاد؟
    یک چیزی را خدمت آقای فر ح بخش مطرح کردیم و ایشان هم پیگیر شدند. در واقع، آقای جواد یساری را معرفی کردند. آقای یساری هم هر لحظه از دل مردم گفته هست. او زمانی مانند خواننده های سبک های موسیقی «بلوز» و «جز» در سبک و شیوه خودش از بطن مردم بیرون آمده هست. لحن مردم در گفت وگوی روزانه ارزش محاوره ای است و یساری هم مانند آنها می خواند. یساری و افرادی مانند او خالق یک فرم موسیق ایرانی هستند. در واقع آنها موسیقی مردمی را به خوبی پیش بردند. یساری و بعضی دیگر از موسیقی کلاسیک جدا شدند و حال و هوای مردمی را وارد فضای موسیقی کردند. صدای آنها از جنس مردم است و جهت مردم هم می خوانند. به نظرم، یساری و افرادی مانند او خالق یک نوع از موسیقی خاص هستند. باید راجع به شخصیت آقای یساری هم جهت تان بگویم. او از یک خانواده به شدت متدین می آید. آقای یساری از جمله افرادی است که در کشور کشور عزیزمان ایران مانده هست. او می خواهد به این مردم خدمت کند. واقعا نمی دانم که آیا یساری را ممنوع الکار کردند! به نظرم راجع به او خیلی سلیقه ای عمل کردند. به هر حال در وقت جنگ، مردم مشغول دفاع از کشور و درگیر جنگ بودند و یکسری از آدم ها هم منصب ها را گرفتند و خیلی از مواقع هم سلیقه ای عمل کردند. این رفتارهای سلیقه ای باعث شد تا خیلی از آد م ها ممنوع الکار بشوند. خیلی جالب است که الان به یکسری از خواننده ها مجوز می دهند و بعضی ها هم کنار یکسری ها تصویر می گیرند که وظیفه ارزش مشخص هست. یک مقدار دقت کنید متوجه می شوید که کی و چه کاره هستند و چه سابقه ای هم دارند. شما می توانید به خانواده آقای یساری رجوع کنید و ببینید از چه خانواده درستی می آیند.

    فیلم «دشمن زن» در ژانر کمدی رمانتیک ساخته شده است هست. راجع به این ژانر و نوع فیلم تان بگویید که تقابل مردها و زن ها را هم درونش مطرح می کند.
    یک قصه کمدی باعشق در فیلم داریم که شکل گیری یک علاقه را روایت می کند. کاراکترهای داستان در موقعیت های کمدی جدی هستند ولی کاری می کنند که تماشاگر بخندد. البته داستان های کمدی رمانتیک خیلی سر راست و راحت هستند. داستان فیلم کاملا کلاسیک است و تلاش می کند پرسشها مهم خودش را به سادگی روایت کند. همین سادگی باعث می شود مردم به مدت دو ساعت از فضای متشنج جامعه دور شوند.

    محمد مهدی حیدریان، مدیر شرکت سینمایی و ابراهیم داروغه‌زاده مدیرهای درستی هستند؛ آنها به طور کامل پشت فیلمی که به آن مجوز داده‌اند، می‌ایستند

    اغلب منتقدها و نویسنده های سینمایی با ژانر کمدی رمانتیک مسئله دارند؛ در حالی که این ژانر همواره یکی از مهمترین و پرفروش ترین ژانرهای سینمایی در هالیوود، بالیوود و سینمای کشور عزیزمان ایران هم بوده هست. شما را جهت ساختن این فیلم اذیت نکردند؟
    خدا را شکر مردم فیلم ما را دوست داشتند. واقعا نمی شود به حرف بعضی از منتقدها استناد کرد. به خاطر اینکه فیلم هایی مانند «دشمن زن» جهت مردم ساخته می شوند. اگر قرار باشد جهت منتقدها فیلم بسازیم که سراغ ژانر کمدی رمانتیک نمی رویم. چندین فیلم کوتاه جدی و متفاوت ساخته ام که در فستیوال های خارجی هم جایزه گرفته هست. منتهی باید توجه داشته باشید که بعضی از فیلم ها جهت مردم ساخته می شود؛ حالا که چنین فیلمی ساخته اید باید به کیفیت و استاندارد آن نگاه کنید. اینجا دیگر صحبت «استاندارد» می شود و حالا می شود حرف زد و آن را بررسی کرد. بعضی می آیند فیلم کمدی می سازند و فیلم ارزش دیده نمی شود و به قول معروف خوراک مردم نمی شود؛ چرا؟ جهت اینکه فیلم استانداردی نیست. در چنین فیلم هایی نه بازی ها و نه کارگردانی و نه تصویرهای خوبی وجود دارد. هر کسی اگر فیلم «دشمن زن» را ببیند متوجه می شود که خارج از استاندارد سینمای کشور عزیزمان ایران نیست. هنگامی که با تماشاگرها در سانس های شلوغ به تماشای فیلم بنشینید از میزان رضایت مردم مطلع می شوید. این فیلم حال مردم را خوب می کند. اصلا هم آنها را اذیت نمی کند.

    موضع بعضی از منتقدها نسبت به فیلم های مردمی و روشن فکرانه مشخص نیست. گویا خیلی از فیلم دوستان عقیده دارند که فقط باید فیلم های روشن فکرانه و جشنواره ای ساخته شود.
    موضوع اساسی این است که اگر تنها فیلم های روشن فکرانه بسازیم دیگر سینماها سوت و کور خواهند شد. سینما صنعتی جهت سرگرمی هست. مردم نیاز به سرگرمی دارند مخصوصا الان که شرایط ارزش سخت هم شده است هست. زیاد مردم دوست دارند در سینماها فیلم های کمدی ببینند و بخندند. آنها می خواهند لحظاتی را خوش باشند. گزینش های مردم در حال حاضر خیلی محدود شده است هست. به عنوان نمونه آن قدیم ها هشت تا فیلم اکران می شد و مردم هم همه آنها را می دیدند ولی حالا دیگر بودجه ارزش کفاف نمی دهد. آنها باید پول داشته باشند تا به سینما بروند. حالا مردم می توانند بین پنج تا فیلم نهایتا دو فیلم را گزینش کنند. اغلب این فیلم ها هم کمدی هستند. این شرایط امروز ما هست. از طرف دیگر، کلی هنرمند را در دهه ۱۳۶۰ ممنوع الکار کردند و سینما هم داشت فلج می شد. آخرش چی شد؟ آن هم سینمایی که مردم برایش صف می بستند! خدا را شکر الان محمد مهدی حیدریان، مدیر شرکت سینمایی و ابراهیم داروغه زاده خیلی مدیرهای درستی هستند. واقعا باید چنین آدم هایی را طلا گرفت. آنها پشت فیلمی که به آن مجوز داده اند به طور کامل می ایستند. آقای حیدریان فوق العاده انسان مثبت و دوست داشتنی هست. او کاملا پشت فیلم هاست و هنگامی که به فیلمی مجوز بدهد تا آخرش پای آن می ایستد. البته هر لحظه ممیزی ها و خط قرمزها بوده هست. فیلمسازهایی مثل ما هم قرار نیست که خارج از عرف جامعه و مردم فیلم بسازیم. ما می دانیم که در چه شرایطی زندگی می کنیم.

    فیلم «دشمن زن» پر از بازیگر است و همین عنوان کار را جهت کارگردان سخت می کند. شما دچار این مشکل ها شدید؟
    بله. سخت است که در فیلم تان جهت هر نقشی بازیگر صورت داشته باشید. ولی خدا را شکر بازیگرهای فیلم «دشمن زن» خیلی شریف و درجه یک هستند. زن گوهر خیراندیش که اصلا استاد ما هست. او کلی انرژی روی نقشش گذاشت. سام درخشانی هم نقش متفاوتی را در «دشمن زن» دارد. او در فیلم های «خوب، بد، جلف» و «تگزاس» شکل دیگری بازی کرده هست. درخشانی آن چیزی که ازش خواستیم را به خوبی پیاده کرد. بازیگرهای دیگر هم به همین گونه. آنها خیلی همراه بودند. البته این را بگویم که سال ها در کسوت دستیار کارگردانی بوده ام و حتی خودم بازیگری هم کرده ام؛ این ها به کارگردانی ام کمک می کند. هنگامی که بازیگری کرده باشید در وقت کارگردانی می دانید که چه جایی باید نظر بدهید و چه جایی باید نظر بگیرید.

    نظرتان راجع به سینمای مردمی و فیلمفارسی چیست؟
    ما سینمایی را داریم که خودمان مبتکرش بوده ایم. از این سینما با عنوان فیلمفارسی یاد می شود. به نظرم اگر قسمت های مستهجن بعضی از این فیلم ها را فاکتور بگیریم گروهی از این فیلم ها «دینی ترین» فیلم های پیش از انقلاب هستند. ما مبتکر فیلمفارسی هستیم و مردم هم زیاد آنها را دیده اند؛ با آنها خندیده و گریه کرده اند. در آن سینما ما «قهرمان» داشتیم. امیدوارم که منتقدها به فیلمفارسی و سینمای مردمی احترام بگذارند و حتی حمایتش هم کنند. این را در نظر داشته باشید که با لحن کمدی هم می شود حرف های خوبی زد. زمانی که فیلم «گنج قارون» در سال ۱۳۴۴ ساخته شد کلی از مردم در صف سینما ایستادند؛ سریع هم ۱۰۰ تا سینما ساخته شد. ببنید! ۱۰۰ تا سینما کم چیزی نیست که با سرعت هم ساخته شد! از طرف دیگر، امیدوار هستم پرسشها اقتصادی مردم سریعتر حل شود. هنگامی که مردم از لحاظ مالی دچار مسئله می شوند در همان اول کالای فرهنگی را از زندگی ارزش از بین بردن می کنند. آنها نمی توانند که غذا خوردن ارزش را از بین بردن کنند! به خودشان می گویند که می توانم کتاب نخوانم و سینما هم نروم ولی باید غذا بخورم. ولی این را بگویم که هنگامی که فرهنگ از بین بردن شود ما هم کشته می شویم!

    روزنامه ابتکار

    یک کمدی باعشق با چاشنی جواد یساری

    واژه های کلیدی: سینما | سینمای | سینمایی | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار