دستگاه سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

دستگاه: سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ناطق‌نوری ظهور دوباره هاشمي

    استعفا پشت استعفا؛ یک روز از دفتر بازرسی و روز دیگر از هیات موسس دانشگاه آزاد؛ سناریوهایی هم که بعد از هر استعفا پدید می آید به سرعت نقش بر آب می کند. نه حاضر

    ناطق‌نوری ظهور دوباره هاشمي

    ناطق نوری ظهور دوباره هاشمي

    عبارات مهم : سياسي

    استعفا پشت استعفا؛ یک روز از دفتر بازرسی و روز دیگر از هیات موسس دانشگاه آزاد؛ سناریوهایی هم که بعد از هر استعفا پدید می آید به سرعت نقش بر آب می کند. نه حاضر است بعد از بیت رهبری در دولت حسن روحانی نقش برجسته داشته باشد و نه می توان راجع به ریاست مجمع تشخیص مصلحت گمانه زنی کرد. روزهای شیخ علی اکبر ناطق نوری بعد از آیت ا… هاشمی به شکل خاصی درگذر هست. شیخ در سکوت به تصمیم خواهد نشست؛ یک تصمیم سیاسی مهم!

    ناطق‌نوری ظهور دوباره هاشمي

    خرداد تا اردیبهشت

    از همان خردادماهی که جهت رقیب اصلاح طلبش خبر تبریک فرستاد و با روی خوش شکست برابر او را پذیرفت، صورت متفاوتی از خود به عنوان علی اکبر ناطق نوری به نمایش گذاشت؛ یک سیاستمدار اصولگرای اخلاقمدار. نامه نیوز نوشت؛ او در همه آن سال های عزلت و انزوای اصولگرایان تکیه گاه یاران و دوستان راستگرایش بود و در سال 84 پیشقدم شد تا با برپا کردن خیمه شورای هماهنگی نیروهای انقلاب، جایگاه های ازدست رفته را به جریان اصولگرا بازگرداند. رفقایش ولی سر همراهی با او نداشتند. هنگامی که او در کار فراهم کردن هرچه زیاد زمینه جهت کاندیداتوری علی لاریجانی بود، دیگرانی از جنس قالیباف و احمدی نژاد هم بودند که دور از او و تشکیلات اصولگرایان تمام هم وغم خود را مصروف دوختن ردای ریاست جمهوری کرده بودند.

    اختلافات اوج گرفت، صداهای همسو از جریان راست شنیده نمی شد، سازهای تشکیلاتی ناکوک بودند و درنهایت شیخ را از رفقای اصولگرایش دل آزرده کرد. وقتي اصولگرايان در سال 84 به كار منسجم حزبی «نه» گفتند و حاضر به حمايت كانديداي اصلي اصولگرايان يعني علي لاريجاني نشدند، رخت كار حزبي را از تن درآورد و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري ماند. بعد از آن دیگر عزم سیاست نکرد، نه آنکه سکوت کند، ولی حاشیه را به متن ترجیح داد. هربار از او درخواست کردند كانديدا شود، رد كرد. هروقت درخواست کردند كه كار تشكيلاتي كند «نه» گفت، ولی سكوت نكرد؛ خاصه آن روزهایی که دولت محمود احمدی نژاد هر روز مشغول واردکردن یک هزینه به کشور و حتی جریان اصولگرا بود، او مهر سکوت بر دهان نزد.

    استعفا پشت استعفا؛ یک روز از دفتر بازرسی و روز دیگر از هیات موسس دانشگاه آزاد؛ سناریوهایی هم که بعد از هر استعفا پدید می آید به سرعت نقش بر آب می کند. نه حاضر

    همین هم بود که در مناظرات انتخاباتی سال 88 احمدی نژاد که گویی از او کینه به دل گرفته بود به او تندوتیز تاخت. ناطق دلخور بود، ولی نه از احمدی نژاد؛ از دوستان اصولگرایی که در حمله بی پروای احمدی نژاد او را تنها گذاشته و از او حمایت نکردند، همچنان که از آیت ا… هاشمی هم حمایت نکردند. ناطق نوری دلگرفته، زبان به کام سکوت کرد و بر مدار سکوت و صبر پیش رفت؛ سکوتی که چهارسال بعد در انتخابات 92 اثر خود را نشان داد.

    بازگشت هوشمندانه

    همان روزهای پر از استرس و وحشت نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که همه از ناطق به عنوان یک صورت مهم انتخابات نام می بردند، او در پشت صحنه به دور از این هیاهوهای سیاسی درحال فراهم کردن زمینه پیروزی حسن روحانی در انتخابات بود. ناطق بعد از چندسال سکوت و صبر این گونه بازگشت هوشمندانه ای به سیاست را جهت خود رقم زد. او دیگر شیخ دهه های هفتاد و هشتاد نبود، نه فقط آیت ا… هاشمی و حسن روحانی رفقای قدیمی را همراهی می کرد که ابایی نداشت که به اصلاح طلبان نزدیک شود و دور از تنگ نظری های تشکیلاتی واکنش‌ها کند. نه تنها با لبخند از آیت ا… سیدحسن خمینی استقبال می کرد، بلکه ابایی نداشت که به جای رفتن به افطاری سیاسی رفقای اصولگرا سری به مراسم افطار عارف بزند. ناطق نوری دیگر آن ناطق یکدست اصولگرای سال های دور نبود. او دور جدیدی از سیاست ورزی را در کنار آیت ا… هاشمی کلید زده بود؛ گام زدن در مسیر اعتدال.

    ناطق‌نوری ظهور دوباره هاشمي

    یک شوک

    رحلت آیت ا… هاشمی شوک بود؛ نه می شود انکار کرد نه پنهان. آن هم در روزهایی که پشت صحنه های سیاسی در حال چینش مهره ها جهت انتخابات ریاست جمهوری بودند، یکباره خبر ناگهانی رحلت آیت ا… هاشمی آب سردی بر فضای قبل از انتخابات کشور ریخت. هاشمی رفت و با رفتن او نگرانی و دلهره انتخابات مهم و آینده ساز نه فقط در دل اصلاح طلبان که در دل دولتی ها هم رخنه کرد.

    ناطق ولی به رسم معهود پهلوانی شیخ دیپلمات را در آن تنگنا تنها نگذاشت، با آرامش و طمانینه ای که در کار کرد، جای خالی آیت ا… هاشمی را جهت رفیق و همراه قدیمی پر کرد و با این کار سهم مهمی در دوام میراث اعتدالی آیت ا… را به خود تخصیص داده شده است داد. شاید ناطق نوری بهتر از همه می دانست که نبود هاشمی رفسنجانی جهت روحانی چقدر می تواند سخت باشد و عجیب نبود که دومین نامی که روحانی بعد از پیروزی در انتخابات از او یاد و تقدیر کرد، علی اکبر ناطق نوری بود.

    استعفا پشت استعفا؛ یک روز از دفتر بازرسی و روز دیگر از هیات موسس دانشگاه آزاد؛ سناریوهایی هم که بعد از هر استعفا پدید می آید به سرعت نقش بر آب می کند. نه حاضر

    موضوع استعفای ناطق نوری که در ایام انتخابات و زیر آوار خبرهای مربوط به نامزدها گم شد، شاید بتواند بهتر نشان از نقش حساس وی داشته باشد. ناطق که عقیده داشته است بیت و دفتر مقام معظم رهبری نباید درگیر مناسبات انتخاباتی شود، جهت حمایت تام وتمام از روحانی استعفا داد تا به کمک رفیق دیرینه اش برود. او در گفت وگویی می گوید: «به هر صورت بنده شخصا خواه ناخواه وجهه سياسي دارم و نمي توانم در برابر وقايع و حوادث سياسي كشور، چه به لحاظ تكليف شرعي و چه از نظر وظيفه ملي و انقلابي، بي تفاوت باشم.»

    بعد از اردیبهشت

    ناطق‌نوری ظهور دوباره هاشمي

    خیالش جهت 4سال دیگر پاستور راحت شده است هست، مجلس و شورای شهر هم اوضاع امیدوار کننده ای دارند، شیخ در چنین فضای سیاسی چه تصمیمی گرفته است؟ این روزها که از سمت ها کناره می گیرد چه در سر دارد؟ شاید بخشی از جواب را بتوان از خلال صحبت های خود او برداشت کرد. آنجا که از علت كناره گيري اش از سمتي كه سال ها داشته، مي گويد؛ دليلي كه ويژگي اصلي سياست ورزي او بوده هست. ناطق نوري مي گويد كنار رفته هست، آیا كه نمي توانسته در برابر حوادث سياسي بي تفاوت باشد و مسئوليتي كه او داشته نياز به بي طرفي داشته است.

    او صراحتا گفته است: «بنده شخصا خواه ناخواه وجهه سياسي دارم و نمي توانم در برابر وقايع و حوادث سياسي كشور، چه به لحاظ تكليف شرعي و چه از نظر وظيفه ملي و انقلابي، بي تفاوت باشم. از طرف ديگر به هر حال اين يك واقعيت است كه تعارض حقيقي بين فعاليت سياسي افراد در موقعيت هاي انتسابي به رهبري و حفظ جايگاه دفتر ايشان وجود دارد كه علي القاعده بايد مبراي از گرايشات متداول سياسي باشد.» ناطق صریح ترین پالس را به فضای سیاسی داده هست، او در روزهای سیاسی بعد از آیت ا… هاشمی قرار نیست دیگر عزلت نشین شده است و سکوت کند، آن قدر جهت خود مسئولیت مهمی تعریف کرده است که حتی از قیدوبندهای مربوط به مناصب هم رها شود تا یک صورت یکدست سیاسی باشد و بس.

    ناطق نوری در چنین فضایی شاید بتواند بازهم محور شود، یک لیدر تمام عیار حتی جهت رفقای دیروزش یعنی اصولگرایان؛ آن هم در روزهایی که نواصولگرایان و فرزندان اصولگرا در برابر پدران خود ایستاده اند و پدران هم سکوت را کنار گذاشته و دیگر حاضر به تن دادن به سهم خواهی ها و باج خواهی ها نیستند؛ مانند آنچه موتلفه در پیش گرفته است یا افرادی چون باهنر که صراحتا از تن ندادن به سازوکارهای جوان ترهای اصولگرا گفته است.

    در چنین فضایی که حتی خود فرزندان اصولگرا هم علیه هم شورش کرده اند، آمدن یک صورت در قدوقواره ناطق نوری کورسوی امید جهت اصولگرایان خاصه سنتی های راستگراست. شاید اصولگرایان در دوران دوری از قدرت به فکر جبران خطای خود در قبال ناطق برآیند؛ همان خطایی که حمیدرضا جلایی پور از اشخاص اصلاح طلب در توصیف آن گفته است: «اصولگرایان به اشتباه حدود ۱۰سال است که به آقای ناطق نوری پشت کرده اند، آقای ناطق کسی بود که می توانست این جریان را مدیریت کند.

    نگاه کنید در طرف برابر جریان اصلاحات مدیریت می شود لذا این مسئله بزرگی در میان اصولگرایان هست. در حزب موتلفه و جامعه روحانیت مبارز نیز اوضاع را می بینیم. در جامعه روحانیت یک روزی افرادی همچون هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و حسن روحانی بودند ولی امروز به آنها پشت کردند. اصولگرایان اکنون مسئله جدی مدیریت و پایگاه اجتماعی دارند. قطعا اگر اصولگرایان به سمت کسانی همچون ناطق نوری و علی لاریجانی و علی مطهری بروند وضع بهتری خواهند داشت.»

    هرچند شیخ پیش تر از خزیدن خود به اتاق فکرهای تصمیم گیری گفته و تاکید کرده بود: «سیاسیون باید عمر سیاسی جهت خود تعریف کنند، کهنه کارهای سیاسی باید به اتاق فکر بروند» ولی فقدان آیت ا… هاشمی همان بزنگاهی است که می تواند ناطق را از پشت پرده ها به روی صحنه سیاست بیاورد. شواهد می گوید ناطق نوری از این بعد در سیاست کشور عزیزمان ایران پررنگ تر خواهد شد؛ باید منتظر تصمیمات سیاسی شیخ بود.

    اخبار سیاسی – آرزوی بزرگ

    واژه های کلیدی: سياسي | سیاست | سیاسی | اصولگرا | روحانیت | سیاسیون | انتخابات | حسن روحانی | اصولگرایان | هاشمی رفسنجانی | انتخابات ریاست جمهوری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار