سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران در صفحه شخصیاش در اینستاگرام دلایل سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج را تشریح کرده است.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران: در سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج، خلبان مقصر نیست
عبارات مهم : ایران
به گزارش ایسنا، متن یادداشت محمد شهریاری به شرح زیر است:
در سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج، خلبان مقصر نیست / سرپرست دادسرای امور جنایی تهران
«دلایل و چرایی آن مشخص و هویداست. هنگامی که که دو ماه قبل از اتفاق سقوط دردناک هواپیمای ATRآسمان (به تاریخ مکاتبه دقت شود) واضح و صریح و کتبا به رییس فعلی شرکت نظارتی شرکت هواپیمایی کشوری کتبا اعلام شد که در مجموعه شما چه می گذرد؟ با جان مردم بازی نکنید، ولی توجه نمی کند؛ چرا؟ چرایی آن نیاز به اندکی تامل دارد. حالا بگویید خلبان مقصر است!
دلایل سقوط هواپیمای یاسوج :
سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران در صفحه شخصیاش در اینستاگرام دلایل سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج را تشریح کرده است.
۱- علت سقوط یخ زدگی بال هواپیماست. هواپیما مجهز به سیستم DE-ICEING (جلوگیری از یخ زدگی بال) نبوده است.
۲- مجوز بهره برداری از هواپیما یا همان (CERTIFICATE OF AIRWORTHINES) قانونی صادر نشده است.
۳- شرکت بهره بردار در بکار گیری گروه کروی پرواز قصور کرده است.
در سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج، خلبان مقصر نیست / سرپرست دادسرای امور جنایی تهران
۴-سیستمELT هواپیما نقص داشته و عمل نکرده است.(دلیل فرعی)
۵-هواپیمای ATR مناسب شرایط اقلیمی کشور عزیزمان ایران نیست و محدودیت های زیادی از جمله دما و ارتفاع (high&hot) داراست.
سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران در صفحه شخصیاش در اینستاگرام دلایل سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج را تشریح کرده است.
۶- قصور شرکت فرودگاه ها هم مطرح می باشد.
۷-ربطی هم به تحریم ها ندارد.
در سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج، خلبان مقصر نیست / سرپرست دادسرای امور جنایی تهران
۸- براساس دستورالعمل اضطراری سیستم ANTI ICEING هواپیما می بایست مطابق با نیازمندی Moified (اصلاح ) می شده است که نشده است.
۹- دستورالعمل اجرایی و اضطراری دارای وقت (AD) AIRWORTHINESS DIRECTIVE یعنی بعد از منقضی شدن وقت انجام، باید هواپیما متوقف شده است و فعالیت پروازی نداشته باشد، اجرا نشده است.
۱۰-نتیجتا: عدم اعمال دستور العمل اجباری، صدور مجوز توانایی پرواز بدون در نظر گرفتن A.D مربوطه، گزینش هواپیمای نامناسب در مسیر خطرناک، تمدید گواهینامه خلبان بدون در نظر گرفتن محدودیت پزشکی و خرابی DVOR فرودگاه یاسوج.
۱۱- تقصیر خلبان نیست.
۲۹ بهمن ماه سال ۹۶ «هواپیمای مسافربری پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج » با ۶۵ سرنشین در منطقه سمیرم – اصفهان سقوط کرد.
واژه های کلیدی: ایران | خلبان | هواپیما | هواپیما | سقوط هواپیما | شرکت هواپیمایی | هواپیمای مسافربری | اخبار حوادث
دانلود فایل ها
توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد...